Etsi

Toimitus, maksutavat ja tilausehdot

1. Postin ja Postnord toimitustavat

Kulutaulukko

Alle 200 € tilaus

Yli 200 € tilaus

Postipaketti Postiin

8,00€

0,00€

Postnord

Lähi-paketti (K-market, R-Kioski jne.)

8,00€

0,00€

Paketti posti-ja Postnordennakolla

16.50€

8,50€

Postin pakettiautomaatti

8.00€

8.00€

15.00€


1. POSTNORD GROUPAGE, OVELLE TOIMITUS yli 35kg LÄHETYKSET.


Toimitamme Postnordin Groupagen kautta kaikki lähetykset ovelle, jotka painavat yli 35kg.(tai kokonsa puolesta ei muuta vaihtoehtoa ole) Tilauksenne muutetaan automaattisesti Postnordin kuljetettavaksi, jos lähetyksenne painaa yli 35kg. Ilmoitamme asiakkaalle lähetystavan muutoksesta sähköpostitse ja ilmoitamme samalla tulevan seurantanumeron. Postnord ei ilmoita erikseen asiakkaalle saapuvasta lähetyksestä, asiakas voi itse tiedustella lähetyksen kulkua Postnordin asiakaspalvelusta: Puh. 010 572 8080  Ilmoita tilauksen yhteydessä lisätietoja kohtaan mikäli lähetyksenne voi jättää kuittaamatta ovelle/pihamaalle. Kuittaamatta jättäminen toimii vain omakotitalo-ja rivitalosunnoissa. VP-Lux tai rahtiyhtiö ei ole vastuussa lähetyksen jättämisen jälkeen tavaroista. Emme lähetä alle 35kg lähetyksiä Postnord Groupage palvelulla, jos valitset tämän ja lähetyksesi painaa vähemmän kuin 35kg niin lähetys ohjautuu automaattisesti Postnord noutopisteeseen noudettavaksi. 

2. POSTNORD NOUTOPISTEPAKETTI

Toimitamme lähetykset haluamaanne POSTNORD noutopisteeseen.

Postnord noutopisteissä, kuten K-Market, R-Kioski jne.. on painoraja lähetykselle 30kg, jos tilauksenne painaa yli 30kg lähetys siirtyy automaattisesti lähimpään Postnord Groupage kappaletarava lähetykseksi, joka jaetaan ovelle toimitettuna ilman ennakkoilmoitusta. Katso kohta 1-ylempänä. Kirjoita tilauksesi lisätietoja kohtaan toivomasi noutopiste, lähimmän noutopisteen voit katsoa Postnordin sivuilta osoitteesta: POSTNORD KLIKKAA

Jos et kirjoita mitään noutopistettä lisätietoja kohtaan ohjelma valitsee automaattisesti lähimmän noutopisteen.


3. POSTNORD KOTIPAKETTI MAX. 35KG

Toimitamme Postnord Kotipaketilla lähetykset jotka painavat max.35kg kotiovelle. Lähetykset jotka ovat painavempia kuin 35kg ne ohjautuvat automaattisesti Postnord ovelle toimitukseksi. Lue kohdasta 1-ylempänä.

3. POSTIN PAKETTIAUTOMAATTI

Pakettiautomaatti hyväksyy ainoastaan sirulliset maksukortit. Pakettiautomaattiin ei voida lähettää yli 60cm x 36cm x 60cm suurempia ja/tai yli 25 kg painavia paketteja. Jos jokin mitta tai paino ylittyy niin lähetys siirtyy automaattisesti lähimpään Postiin.


4. NOUTO POSTISTA

Toimitamme kotimaan paketit Postin Economy -palvelulla. Jos valitset maksutavaksi postiennakon, siitä veloitetaan maksutapakulua 8,50 €. Tilauksen voit noutaa Postin toimipisteeltä, jonka olette valinneet.





6. NOUTO VP-LUX MYYMÄLÄSTÄ

Voit valita tilauksesi toimitustavaksi noudon myymälästä. Voit noutaa tilauksen heti seuraavana arkipäivänä, mutta saatat joutua odottamaan 5-30min kun se kerätään. Varmistathan asiakaspalvelusta vielä että kaikki tilaamanne tuotteet varmasti löytyvät varastosta. Yleensä verkkokaupan saldot pitävät paikkaansa, mutta joskus saldot saattavat heittää.

Lähetämme sinulle noutoilmoituksen sähköpostilla, heti kun tilaus on noudettavissa. Tilaus on noudettavissa 3-arkipäivän ajan ilmoituksesta, jos et nouda tilausta viikossa tilaus peruuntuu.



7. MAKSUTAVAT VERKKOPANKIT JA KORTTIMAKSUT

Verkkokaupassa voit maksaa kätevästi tilauksen ennakkoon Paytrail-maksunvälitys palvelun kautta tilauksen tekemisen yhteydessä, sieltä löydät myös suositut Jousto-ja Collector lasku-ja osamaksu vaihtoehdot. Hyväksymme  Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

(Paytrail-tili: Mitä jos verkossa ostaminen olisikin helpompaa? Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksilla. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (debit tai credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Palvelu on ilmainen. Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortinhaltija. Näin se toimii: Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7). Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 0207 181830)


8. POSTI-JA POSTNORDENNAKKO

Luo käyttäjätunnus vplux.fi verkkokauppaan. Kirjaudu sisään. Keräile ostoskoriin haluamasi tuotteet. Valitse ostoskorissa maksutapa: TARJOUSPYYNTÖ. Kirjoita lisätietoja kohtaan: Haluan tilauksen Postnord tai postiennakkolla. Kirjoita myös lisätietoja kohtaan kaksi vaihtoehtoa noutopisteelle mistä haluaisit noutaa lähetyksen. Maksa omasta verkkopankista: FI05 1838 300 00 41871 / VP-Lux Oy

Suorita tilille VP-LUX OY, NORDEA: FI 05 18 38 300 00 41 871  10% ENNAKKOMAKSU tilauksesi loppusummasta, summan voit maksaa mistä tahansa tililtä !

Jos lähetys jää noutamatta, emme palauta 10% ennakkomaksua takaisin.


Kirjoita maksuun viesti kohtaan oma tilausnumerosi. Loppusumman voit maksaa matkahuoltoon / postiin noudon yhteydessä.


Postnord-ja Postiennakko palkkio lisätään tilauksen loppusummaan, joka on 8.50€



9. LASKU SÄHKÖPOSTIIN

Luo käyttäjätunnus vplux.fi verkkokauppaan. Kirjaudu sisään. Keräile ostoskoriin haluamasi tuotteet. Valitse maksutapa: TARJOUSPYYNTÖ. Kirjoita lisätietoja kohtaan: Haluan tilauksesta ennakkolaskun sähköpostiin. Kirjoita lisätietoja kohtaan myös kaksi vaihtoehtoa noutopisteelle mistä haluaisit noutaa lähetyksen. Lähetämme teille laskun sähköpostiin 24h kuluessa arkipäivisin, jonka voit käydä maksamassa esim. R-Kioskille tai omassa pankissa, jos et omista verkkopankkitunnuksia. Lisäämme tilaukseen mahdolliset toimituskulut, jos tilauksen summa on alle 75€.


10. COLLECTOR, JOUSTO, LASKU-JA OSAMAKSU VAIHTOEHDOT

Verkkokauppamme tarjoaa suositut ja turvalliset vaihtoehdot laskulla ja osamaksulla maksamiseen aina 5000€ asti. Ostoskorista valitset Paytrail maksuvaihtoehdon ja maksunvalinta sivulla voitte valita Collector tai Joustorahan !

Klikkaa ja tutustu Collectorin vaihtoehtoihin: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/

Klikkaa ja tutustu Joustorahan vaihtoehtoihin: https://www.jousto.com/kuluttajalle


11. TOIMITUSAIKA


Yleisin toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1 - 5 arkipäivää. Yleensä kaikki lähetykset lähetetään heti seuraavana arkipäivänä, mutta jos tilauksella on kiire niin valitse toimitustavaksi pikapaketti ja näin varmistut että tilaus lähetetään heti seuraavana arkipäivänä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan sähköpostitse tai puhelimitse asiakkaalle. Tilaus on pakattu ja lähetetty kun tilauksen seurantaan tulee MH tai JJFI alkuinen seurantanumero. Tilauksen tila ei muutu "keräilyssä" tilasta pois, tämän viereen ilmantuu Postin tai Matkahuollon seurantanumero kun tilaus on pakattu / lähetetty.


12. MUUTOKSET TILAUKSEEN

Tilauksen jälkeen lähetykseen on mahdollista tehdä seuraavia muutoksia veloituksetta:

Vaihtaa, poistaa tai peruttaa tilaus tai osa tilauksesta. Nämä muutokset onnistuvat veloituksetta, jos lähetystä ei ole keretty pakata / lähettää.

Tilaus on pakattu ja lähetetty kun tilauksen seurantaan tulee JJFI alkuinen seurantanumero. Tilauksen tila ei muutu "keräilyssä" tilasta pois, tämän viereen ilmantuu Postin seurantanumero kun tilaus on pakattu / lähetetty. Muutokset lähettämisen jälkeen veloitetaan palautuskustannuksien mukaisesti, taulukko alempana. Postnord lähetyksistä lähetämme teille seurantanumeron ilmoittamaanne sähköpostiin.

Jos teillä on tilaukseen muutoksia niin ilmoita niistä heti numeroon: 0409116638 / myös WhatsApp käy.



13. PERUUTUS-JA PALAUTUSEHDOT


Aina ennen palautusta ota yhteyttä asiakaspalveluumme, emme vastaanota lähetyksiä jos asiasta ei ole sovittu asiakaspalvelumme kanssa.


Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.  Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen vplux.palautukset@gmail.com. Tuote tulee palauttaa postitse / matkahuollon kautta 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa, käyttämättömänä. Palautus-ja vaihtokustannuksista vastaa asiakas. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta tai tuotteiden alkuperäispakkaukset eivät ole tallella. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan (14vrk) jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Katsomme tapauskohtaisesti palautammeko tilauksesta rahan vai vaihdammeko vastaaviin / muihin tuotteisiin, rahan palautus & kaupan purku on meidän päätettävissä 14vrk jälkeen. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi. Asiasta on ensin sovittava asiakaspalvelun kanssa ennen palautusta.

14. PERUUTUS JA PALAUTUSEHDOT TILAUSTUOTTEIDEN OSALTA

 

Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua, erikseen tilattua tai muunneltua tuotetta. Tämä ehto säädetään kuluttajansuojalaissa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/

Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilattua tavaraa ei ole vielä toimitettu. Peruminen on kuitenkin sopimusrikkomus, minkä vuoksi myyjällä voi olla oikeus vahingonkorvaukseen. Sopimusehdoissa voidaan määritellä ennalta korvaus, jonka kuluttaja joutuu maksamaan, jos hän peruuttaa tilauksen ennen tavaran luovutusta. Korvauksen pitää olla kuitenkin kohtuullinen ja vastata keskimäärin niitä kustannuksia, joita peruuttaminen todellisuudessa aiheuttaa myyjälle. Kohtuullisen korvauksen arviointiin vaikuttaa muun muassa se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, tilauksen purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto. VP-Lux veloittaa näissä tapauksissa kaikki aiheutuneet kuljetuskustannukset, pakkauskulut, sekä tuotteesta menetetyn myyntivoiton. Peruutusoikeus ei koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita. Nämä ehdot koskevat vain tilauksia / tuotteita, jotka asiakas on erikseen halunnut tilaavan juuri häntä varten.

15. PALAUTUS- JA LÄHETYS KUSTANNUKSET PERUUTTAESSA / PALAUTTAESSA.

Tämän taulukon mukaisesti veloitamme rahtikulut palautuneista lähetyksistä. Huomioithan että lunastamaton paketti ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus. Veloitamme myös meille aiheutuneet lähetyskustannukset taulukon mukaisesti. Jos peruutat tilauksesi meillä on oikeus veloittaa lähetys-ja palautuskustannukset taulukon mukaisesti molempiin suuntiin.


Paino 1-5kg

10.00€

Paino 5-15kg

15.00€

Paino 15-30kg

25.00€

Paino 30-50kg

35.00€

Paino 50 - 100kg

50.00€


Esimerkki tilanne: Asiakas tilaa tuotteet verkkokaupasta, tilauksen summa: 108€ (lähtyksen paino n.10kg)

Asiakas peruu tilauksen ja tilaus on keretty toimittaa jo Postin / Matkahuollon kuljetettavaksi. 

Asiakkaalta veloitetaan meille aiheutuneet lähetyskustannukset 10€ ja palautuvan lähetyksen kustannukset

10€ taulukon mukaisesti.

Yhteensä: 20.00€ Summa vähennetään suoraan palautettavasta summasta 108.00€ - 20.00€

Asiakkaalle palautettava summa: 88.00€ 


15.1 RAHANPALAUTUS 


Palautamme rahan viimeistään 14vrk kulueassa saatuamme tuotteet takaisin. Rahanpalautus tapahtuu samalle tilille tai maksutavalle, josta tilaus on alunperinkin maksettu.

Lähetämme teille sähköpostitse rahanpalautuskaavakkeen.

16. ILMOITUS SAAPUNEESTA TILAUKSESTA


Posti ja Postnord ilmoittaa paketin saapumisesta asiakkaalle sähköisesti sähköpostilla tai tekstiviestillä. Emme ota vastuuta jos Posti / Postnord ei ole ilmoittanut paketin saapumista ja paketti kerkeää lähteä takaisin, veloitamme asiakkaalta todellisen meno-ja paluurahdin kustannukset tilauksen palautuessa ja mahdolliset paketin uudelleen lähettämisen kustannukset. Asiakas on velvollinen seuraamaan paketin kulkua milloin se on noudettavissa. VP-Lux ei vastaa noutamattomista jääneistä paketeista.  Yleensä kaikki tilaukset on noudettavissa viimeistään 5 arkipäivän kuluessa, jos kyseessä on ollut tilaus jossa on kaikki varastotuotteita. Jos et saa paketin seurantanumeroa viimeistään 3-arkipäivän kuluessa tilauksesta ota yhteyttä asiakaspalveluumme.



17.ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut, vioittunut tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa tästä viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen saatuasi Postista / Postnordista. Tee ilmoitus kirjallisesti peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Emme vastaa tilauksen puuttuvista, vääristä tai särkyneistä tuotteista enään 7vrk jälkeen. Asiakas on velvollinen tarkastamaan tilauksen sisällön 7vrk kuluessa saatuaan lähetyksen noutamastaan toimipisteestä. Jos käy niin harmillisesti, että asiat menee päin prinkkalaa, etkä jostain syystä saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyviä erimielisyyksiä yrityksemme kanssa, sinulla on oikeus viedä asia eteenpäin kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen sitä tulee sinun kuitenkin olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Yleensä tulemme palautus, reklamaatio-ja vaihtotilanteissa hyvin asiakasta vastaan- ja yritämme parhaan mukaan saada molemmille kaupasta hyvän fiiliksen. Tähän mennessä emme ole tarvinneet kolmatta osapuolta ratkaisemaan riitojamme, mutta nyt tiedät keneen ottaa ensimmäisenä yhteyttä kun meidän kanssa ei suksi luista.

17.1. VUOTAVAT PURKIT, PUSSIT / NESTEET YMS.


Mikäli olette tilanneet nesteitä, kuten ravinteita VP-Lux ei korvaa vuotavan pullon tilalle uutta pulloa.

Hyvityksenä vuotavista nesteistä tarjoamme tuotteen hinnasta 5 - 10% hyvitystä, tälläisissä tapaukissa voitte tehdä reklamaation: vplux.rekla@gmail.com


18. TUOTTEIDEN TAKUU

 

Tuotteilla on vähintään 6kk takuu ostopäivästä, ellei muuta ole mainittu. Useilla tuotteilla on kuitenkin pidempi takuu. Takuu toimii ainoastaan kuittia / pakkauslähetettä vastaan. Takuuasioissa tarvitsemme kopion kuitista tai pakkauslähetteestä. Säilytämme tilaushistoriaa 12kk ajan ja tämän jälkeen asiakas on itse velvollinen säilyttämään tiedot tilauksesta / mahdollisen takuukuitin. Erikoistilanteet: Valmistajan, tukkurin tai tavaran muun toimittajan/myyjän mennessä konkurssiin tai lopettaessa liiketoiminnan tuotteen takuu raukeaa ja VP-Lux Oy ei ole velvollinen enään korvaamaan uutta tuotetta mikäli tehdas tai muu tavaran toimittaja ei ole enään olemassa. Mikäli jollain tuotteella on esim. 5v takuu ja toimittaja lopettaa liiketoimintansa 2v jälkeen, tuotteen takuu raukeaa automaattisesti. VP-Lux Oy myöntää kaikille tuotteille joilla on yli 1v takuu esim. 3v tai 5v vähintään 1v takuun, vaikka tavaran toimittaja / tehdas menisi konkurssiin.

Takuuvaihto: Jos käy niin ikävästi että tuote hajoaa ennen aikojaan niin VP-Lux Oy korvaa tuotteen uudella, korjaa tai vaihtaa sen vastaavaan. Tuotteen takuu ei ala aina uudestaan alusta.

 

19. VP-LUX MYYMÄLÄSSÄ OSTOKSIEN TEKO.

Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole palautus-ja vaihto-oikeutta, kuten lakisääteinen 14vrk palautusoikeus on verkkokaupassa. VP-Lux myöntää myymälästä ostetuille tuotteille 7vrk vaihto-oikeuden. (rahaa emme palauta) Ravinteita, lannoitteita ja kasvualustoja emme vaihda. Asiakas on velvollinen tutustumaan ostamiinsa tuotteisiin paikanpäällä ja tekemään sitovan ostopäätöksen tuotteista. Myymälässä voit maksaa käteisellä, yleisimmillä pankki-ja luottokorteilla, sekä Joustolaskulla. Joustolaskulla ostaessa varaudu todistamaan henkilöllisyys.


20.VERKKOKAUPAN YLLÄPITÄJÄ


VP-Lux Oy Y-tunnus 2368914-6 Puukyläntie 2 44250 Äänekoivisto, 010-526 11 71, asiakaspalvelu@vplux.fi myy tuotteita täysi-ikäisille 18v täyttäneille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Emme vastaa tuotteiden väärinkäytöstä. Tuotteet tilataan verkkokaupasta siirtämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


21.MUUT EHDOT


Tuotteiden kuvat verkkokaupassa: Verkkokaupassa esiintyvät tuotteiden kuvat ovat viitteellisiä ja saattavat poiketa tilattavasta tuotteesta, tämä ei käy syynä vaatia ilmaista palautusta tuotteelle / tuotteille. Varmista asiakaspalvelusta ennen tilaamista että kyseessä on juuri sama tuote kuin itse kuvassa.

 

Loading...