Nopea toimitus POSTILLA: 1-2 arkipäivässä perillä 95% varmuudella.

Liity nyt MEMBER-jäseneksi ja saat parhaat edut heti !


X

Toimitus, maksutavat ja tilausehdot

VP-Lux Oy:n tilaus-ja toimitustavat, sekä toimitus-ja maksutavat


TOIMITUSAIKA 


Saapumisilmoitus tulee teille lähetyksestä kun lähetys on noudettavissa noutopisteestä tai jakelu ajankohtainen. 


Yleisin toimitusaikamme on tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1 -3 arkipäivää.

Yleensä kaikki lähetykset lähetetään heti seuraavana arkipäivänä, mutta viimeistään 5-arkipäivän kuluttua tilauksesta. Riippuu kuinka paljon kyseisellä hetkellä on tilauksia.

Perjantaina tehdyt tilaukset käsitellään yleensä maanantaisin. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Kuljetusyhtiöiden viivästyksille emme voi mitään, emmekä ota niistä vastuuta. 

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan sähköpostitse tai puhelimitse asiakkaalle.

Seurantakoodilla voit seurata lähetystä Postin sivuilta, seurantakoodin löydät tilaushistoriasta.

Tilauksen jälkeen lähetykseen on mahdollista tehdä seuraavia muutoksia veloituksetta: Vaihtaa, poistaa tai peruuttaa tilaus tai osa tilauksesta. Nämä muutokset onnistuvat veloituksetta, jos lähetystä ei ole keretty pakata / lähettää. 


Tilaukset käsitellään ja lähetetään eteenpäin 95% 3-arkipäivän kuluessa. Ilmaisia näytetuotteita emme lähetä kuin 1kpl / per asiakas ja niitä emme lähetä ainoana ostoksena. 



Jos valitsemanne automaatti tai toimipiste on täynnä, lähetys ohjautuu lähimpään vapaaseen toimipisteeseen noutoa varten.

Emme siirrä lähetystä valitsemaanne noutopisteeseen jos sinne ei syystä tai toisesta ensimmäisellä kerralla mahtunut.

Asiakas on velvollinen noutamaan lähetyksen myös toisesta noutopisteestä.

Jos jätätte lähetyksen noutamatta, niin veloitamme meille aiheutuneet kuljetus-ja pakkauskustannukset.


Saapumisilmoitus tulee teille lähetyksestä kun lähetys on noudettavissa noutopisteestä tai jakelu ajankohtainen. 


JOS ET SAA SAAPUMISILMOITUSTA 5-arkipäivän kuluessa, niin otathan yhteyttä: 

ASIAKASPALVELUUN Whatsapp: 044 901 82 67 



Huom. 

Paketit säilyvät Postissa, Postnordissa-ja Matkahuollossa 7-arkipäivää siitä kun tilaus on saapunut.

Voitte seurata tilauksen kulkua kirjautumalla vplux.fi sivustolle ja katsoa tilaushistorian kautta tilauksesi seurantanumeron. 


I


POSTILLA TOIMITUS alkaen 3,90 - 6,90€

Lähetykset voidaan toimittaa myös Postin kuljetuksella Posteihin tai Postin noutopisteisiin


POSTIN EXPRESS LÄHETYS OVELLE 20.00€


1-Kuljetusyritys 9-17 välisenä aikana, jos et ole kotona lähetys ohjautuu lähimpään Postiin noudettavaksi.

Lähetys on 95% varmuudella seuraavaksi päiväksi perillä. Kuski ei sovi ajankohtaa, jos et ole kotona jätetään lähetyksestä lappu postilaatikkoon.


POSTI KOTIPAKETTI 15.00€


Toimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa lähettämistä seuraavana työpäivänä tekstiviestillä tai soittamalla.

Toimitusajat vaihtelevat aluettain klo 9-21, palveluun kuuluu yksi toimitusyritys.


JAKELU OVELLE TOIMITUS 15.00€ 


Toimitamme lähetykset ovelle sovitusti.

Ilmoitamme asiakkaalle sähköpostitse tulevan seurantanumeron.

Posti ilmoittaa ja sopii jakelun ajankohdan. 



NOUTO VP-LUX MYYMÄLÄSTÄ 0.00€ 


Voit valita tilauksesi toimitustavaksi noudon myymälästä. Voit noutaa tilauksen heti seuraavana arkipäivänä tai jopa samana, mutta saatat joutua odottamaan 5-30min kun se kerätään. Varmistathan asiakaspalvelusta vielä että kaikki tilaamanne tuotteet varmasti löytyvät varastosta. Yleensä verkkokaupan saldot pitävät paikkaansa, mutta joskus saldot saattavat heittää.


MAKSUTAVAT VERKKOPANKIT JA KORTTIMAKSUT 


SVEA

Voit maksaa ostokset verkkokaupassa Svean maksutavoilla. Svea tarjoaa kattavat onlinemaksutavat, sekä laskun-ja osamaksun !

KLARNA


Voit maksaa ostokset verkkokaupassa myös Klarnan maksutavoilla. Klarna tarjoaa myös kattavat onlinmaksutavat, sekä laskun-ja osamaksun.
Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle.
Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.




LASKU SÄHKÖPOSTIIN 


Lähetämme ennakkolaskun sähköpostiin, jossa on viivakoodi.



POSTI POSTIENNAKKO 10€


Toimitamme Postin postiennakolla tuotteita, jotka noudetaan noutopisteestä, max. 20kg/paketti.

Jos tilauksenne painaa enemmän kuin 20kg se paketoidaan useampaan pakettiin.

Lisäpakettien kustannus veloitetaan asiakkaalta 8€/pkt postiennakon loppusummassa.



Postiennakolla tilatessa ensimmäistä kertaa pyydämme ennakkomaksun 10%


Ennakkomaksu täytyy asiakkaan itse laskea ja maksaa yrityksemme tilille: 


FI 14 5408 0420 0902 81 VP-LUX OY, VIESTIKSI OMA TILAUSNUMERO. 

Ennakon voitte maksaa miltä tahansa tililtä.


Nopeuttaaksesi tilauksen käsittelyä voitte lähettää sähköpostitse asiakaspalvelu@vplux.fi tai whatsapilla 044 901 82 67 kopion maksusta. 

Ennakkomaksun määrä vähennetään noutopisteeseen maksettavasta summasta.

Emme lähetä tilausta ennen kuin 10% ennakko on maksettu, näin minimoimme noutamatta jääneet lähetykset.  

Vähimmäismäärä ennakon maksussa on kuitenkin 15.00€ oli tilauksen hinta sitten mikä tahansa eli jos tilaat ennakolla 20.00€ tuotteita, niin on ennakkoa maksettava vähintään tuo 15.00€. 

Postiennakoihin lisätään aina 10€ jonka Posti ottaa rahansiirrosta.

Laita maksun viestikenttään tilausnumerosi, joka on pitkä numero yhdistelmä esim.16224059929


Ennakkomaksua ei tarvitse jatkossa maksaa jos on samalla nimellä ostohistoriaa, jos jätät paketin noutamatta niin emme jatkossa toimita samalle nimelle tuotteita ennen kuin kulut noutamattomasta lähetyksestä on maksettu.


KÄTEISMAKSU VERKKOKAUPPA OSTOKSET 


Voit maksaa verkkokauppa ostoksesi myös käteisellä.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme 040 911 66 38 / asiakaspalvelu@vplux.fi kerromme ohjeet. 


TILAUSTUOTTEIDEN TILAUS 


Jos tilaatte verkkokaupasta (tilaustuote) se tarkoittaa sitä että emme varastoi tuotetta omassa varastossa, mutta tilaamme sen asiakkaalle toimittajalta / tehtaalta. Tuotteiden toimitusaika vaihtelee 1-6 viikon välillä, tarkemman toimitusajan saatte asiakaspalvelustamme. Jos tuotteen toimitusaika on pidempi kuin 6-viikkoa, otamme teihin yhteyttä. Pääsääntöisesti pienet pakettikuljetukset tulevat tuotteet toimitetaan 1-3 viikossa, suuremmat järjestelmät vaativat rahtilava kuljetusta ja näiden toimitusaika on yleensä pidempi. Tilatessa muita "varasto" tuotteita samassa tilaustuotteen kanssa -> Toimitamme tilauksen vasta kun tilaustuote on saapunut varastoomme, jos haluat että lähetämme muut tuotteet ensin on teidän tehtävä kaksi erillistä tilausta verkkokaupasta. 


Tilaustuotteiden peruutus-ja palautusohjeet lukevat alempana. Ennakkotilaustuotteet tilataan asiakkaalle kun ne ovat kokonaan maksettu tai on maksanut 20% varausmaksun, varausmaksua ei palauteta jos asiakas haluaakin perua tilauksen. 


LEIKATUT TUOTTEET, KALVOT JA LETKUT


Päiväys ehtoihin: 12.5.2021

Tuotteet kuten letkut ja kalvot leikataan asiakkaan toiveiden mukaisesti määrämittaan ja näiden osalta lakisääteistä palautusoikeutta ei ole.

Jos perutte tilauksen kokonaan joka sisältää määrämittaan leikattuja tuotteita, niin näiden osalta emme palauta rahoja lainkaan joten on asiakkaan valinta pitääkö leikatut tuotteet itsellään vai palautuuko ne meille ilmaiseksi.



PERUUTUS-JA PALAUTUSEHDOT 


Aina ennen palautusta ota yhteyttä asiakaspalveluumme, emme vastaanota lähetyksiä jos asiasta ei ole sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.  

Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@vplux.fi

Tuote tulee palauttaa Postnordin kautta 14 päivän kuluessa peruutus ilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa, käyttämättömänä. 


Palautus-ja vaihto kustannuksista vastaa asiakas. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta tai tuotteiden alkuperäispakkaukset eivät ole tallella. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan (14vrk) jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Katsomme tapauskohtaisesti palautetaanko tilauksesta raha vai vaihdetaanko vastaaviin / tuotteisiin, rahapalautus & kaupan purku on meidän päätettävissä 14 vrk jälkeen. 

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi. Asiasta on ensin sovittava asiakaspalvelun kanssa ennen palautusta. 


RAHANPALAUTUS


Kun olet ilmoittanut asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@vplux.fi että haluat perua tilauksen ja ilmoittanut tilinumerosi palautamme rahan tilauksestasi takaisin 14vrk kuluessa.

Teemme maksunpalautukset tilitoimistomme kautta kaksi kertaa kuukaudessa, jokaisen kuukauden 7-10 ja 21-24 päivänä, jos haluat maksunpalautuksen nopeammin perimme siitä 5€ maksunpalautuspalkkion.

Ilmoithan tilauksen peruutuksessa: Tilausnumerosi ja yhteystiedot.




PERUUTUS JA PALAUTUSEHDOT TILAUSTUOTTEIDEN OSALTA 


Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua, erikseen tilattua tai muunneltua tuotetta. Tämä ehto säädetään kuluttajansuojalaissa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/ Tuotteen tilauksen voi peruuttaa, jos tilattua tavaraa ei ole vielä toimitettu. Peruminen on kuitenkin sopimusrikkomus, minkä vuoksi myyjällä voi olla oikeus vahingonkorvaukseen. Sopimusehdoissa voidaan määritellä ennalta korvaus, jonka kuluttaja joutuu maksamaan, jos hän peruuttaa tilauksen ennen tavaran luovutusta. Korvauksen pitää olla kuitenkin kohtuullinen ja vastata keskimäärin niitä kustannuksia, joita peruuttaminen todellisuudessa aiheuttaa myyjälle. Kohtuullisen korvauksen arviointiin vaikuttaa muun muassa se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, tilauksen purkamisen ajankohta, myyjän todelliset kulut ja saamatta jäänyt myyntivoitto.


VP-Lux veloittaa näissä tapauksissa kaikki aiheutuneet kuljetuskustannukset, pakkauskulut, sekä tuotteesta menetetyn myyntivoiton. Peruutusoikeus ei koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita. Nämä ehdot koskevat vain tilauksia / tuotteita, jotka asiakas on erikseen halunnut tilaavan juuri häntä varten. 


Päivitys ehtoihin: 20.4.2021 jälkeen tilatuista veloitamme lisäksi: 

Jokaisesta jo lähetetystä tai pakatusta tilauksesta peruutusvaiheessa veloitamme meille aiheutuneen työajan menetyksen, joka on tilauksesta riippumatta 5.00-10.00€

Esimerkki tilanne: 1. Teet tilauksen verkkokaupasta. 2. Keräämme lähetyksen ja pakkaamme sen valmiiksi. 3. Asiakas ottaa yhteyttä peruakseen tilauksen. 4. Veloitamme peruutuksesta 5.00-10.00€


Sekä alla olevat rahtikustannukset:


PALAUTUS- JA LÄHETYSKUSTANNUKSET PERUUTTAESSA / PALAUTTAESSA. 


Tämän taulukon mukaisesti veloitamme rahtikulut palautuneista lähetyksistä. Huomioithan että lunastamaton paketti ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus. Veloitamme myös meille aiheutuneet lähetyskustannukset taulukon mukaisesti. Jos peruutat tilauksesi meillä on oikeus veloittaa lähetys-ja palautuskustannukset taulukon mukaisesti molempiin suuntiin.


Paino 1-5kg 10.00€

Paino 5-15kg 15.00€ 

Paino 15-30kg 25.00€ 

Paino 30-50kg 35.00€ 

Paino 50 - 100kg 50.00€ 



Päivitys ehtoihin: 20.4.2021 jälkeen tilatuista veloitamme lisäksi: 

Jokaisesta jo lähetetystä tai pakatusta paketista peruutusvaiheessa veloitamme meille aiheutuneen työajan menetyksen, joka on tilauksesta riippumatta 5.00-10.00€

Esimerkki tilanne: 1. Teet tilauksen verkkokaupasta. 2. Keräämme lähetyksen ja pakkaamme sen valmiiksi. 3. Asiakas ottaa yhteyttä peruakseen tilauksen. 4. Veloitamme peruutuksesta per paketti 5.00-10.00€


Esimerkki tilanne: Asiakas tilaa tuotteet verkkokaupasta, tilauksen summa: 108€ (lähetyksen paino n.10kg) Asiakas peruu tilauksen ja tilaus on keretty toimittaa jo Postnordin kuljetettavaksi. Asiakkaalta veloitetaan meille aiheutuneet lähetyskustannukset 10€ ja palautuvan lähetyksen kustannukset 10€ taulukon mukaisesti, sekä peruutusmaksu 5-10€ Yhteensä: 25.00-30.00€ Summa vähennetään suoraan palautettavasta summasta 108.00€ - 25.00-30.00€ Asiakkaalle palautettava summa: 83.00-78.00€. Asiakas voi myös itse maksaa ja valita palautustavan, kunhan paketti palautuu perille asti osoitteeseen: VP-Lux Oy Teollisuuskatu 45, 44150 Äänekoski 

Peruutusmaksu veloitetaan jokatapauksessa oli palautustapa mikä tahansa.


Jos yllä olevan taulukon mukaisesti lähetys on kokonsa ja painonsa vuoksi suuri, niin veloitamme aina vähintään sen summan mitä rahtiyhtiö todellisuudessa veloittaa meiltä rahtikustannuksien osalta. Peruutusmaksu on näissä tapauksissa aina 50.00€


Päiväys ehtoihin 30.10.2023 jälkeen tilatuista veloitamme lisäksi peruuttaessa jokaisesta jo lähetetystä kotijakelu ja Express lähetyksestä lisänä yllä olevan taulukon lisäksi myös 10€/painoluokka per paketti.

Huom. Tämä koskee ainoastaan kotiovelle tai Expres lähetyksen kuluja.


Esimerkki tilanne: Tilaat lähetyksen Express kuljetuksella jonka paino on 64kg, lähetys jaetaan 3-pakettiin.

21kg/per paketti. Joudut maksamaan 25€ x 3 eli 75€ + 10€ x 3: 30€ ja peruutuksesta per paketti 5-10€ eli yhteensä kustannuksia peruutuksesta tulee molempiin suuntiin: 75€ + 75€ + 60€ + 15€: 225€

Maksat meno ja paluu rahdin hinnan yllä olevantaulukon mukaisesti.

Voit myös itse valita millä tavalla palautat lähetyksen ja maksat itse rahdin palautuksen osalta, mutta lähetysrahdin joudut maksamaan jokatapauksessa.




REKLAMAATIOT


Jos tuotteenne on rikkoutunut teistä riippumattomista syistä, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@vplux.fi aiheeksi: REKLAMAATIO

Kirjoita selkeästi mitä on tapahtunut ja liitä mukaan kuvat tuotteesta, sekä kuitista/pakkauslistasta.

Kirjoita omat täydelliset yhteystiedot esim. Matti Meikäläinen, Meikäläisentie 13, 00010 Helsinki 040-1231234 meikäläinen@gmail.com

Jos näitä tietoja ei ole reklamaatiossa, niin emme käsittele asiaa laisinkaan.

Kun saatte asiakaspalvelustamme palautuslomakkeet, sekä maksetun palautuskortin täytä tarvittavat laput mukaan lähetykseen jotka lähetämme liitteenä.

Jos teillä ei ole tulostinta, niin voitte kirjoittaa paperisen version tapahtumista, jos näitä tietoja ei ole palautettavan tuotteen mukana emme käsittele reklamaatiota lainkaan.




RAHANPALAUTUS 


Palautamme rahan viimeistään 14vrk kuluessa saatuamme tuotteet takaisin. Rahapalautus tapahtuu samalle tilille tai maksutavalle, josta tilaus on alunperinkin maksettu. Lähetämme teille sähköpostitse rahapalautus kaavakkeen. 


Jos käy niin harmillisesti, että asiat menee päin prinkkalaa, etkä jostain syystä saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyviä erimielisyyksiä yrityksemme kanssa, sinulla on oikeus viedä asia eteenpäin kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen sitä tulee sinun kuitenkin olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Yleensä tulemme palautus, reklamaatio-ja vaihtotilanteissa hyvin asiakasta vastaan- ja yritämme parhaan mukaan saada molemmille kaupasta hyvän fiiliksen. Tähän mennessä emme ole tarvinneet kolmatta osapuolta ratkaisemaan riitojamme, mutta nyt tiedät keneen ottaa ensimmäisenä yhteyttä kun meidän kanssa ei suksi luista. 


VUOTAVAT PURKIT, PUSSIT / NESTEET YMS.


Mikäli olette tilanneet nesteitä, kuten ravinteita VP-Lux ei korvaa vuotavan pullon tilalle uutta pulloa. Hyvityksenä vuotavista nesteistä tarjoamme tuotteen hinnasta 5 - 10% hyvitystä, tälläisissä tapauksissa voitte tehdä reklamaation: asiakaspalvelu@vplux.fi


TUOTTEIDEN TAKUU


Tuotteilla on vähintään 6 kk takuu ostopäivästä, ellei muuta ole mainittu. Useilla tuotteilla on kuitenkin pidempi takuu. Takuu toimii ainoastaan kuittia / pakkaus lähetettä vastaan. Takuuasioissa tarvitsemme kopion kuitista tai pakkaus lähetteestä. Säilytämme tilaushistoriaa 12 kk ajan ja tämän jälkeen asiakas on itse velvollinen säilyttämään tiedot tilauksesta / mahdollisen takuukuitin. 


Erikoistilanteet: Valmistajan, tukkurin tai tavaran muun toimittajan/myyjän mennessä konkurssiin tai lopettaessa liiketoiminnan tuotteen takuu raukeaa ja VP-Lux Oy ei ole velvollinen enään korvaamaan uutta tuotetta mikäli tehdas tai muu tavarantoimittaja ei ole enään olemassa. Mikäli jollain tuotteella on esim. 5v takuu ja toimittaja lopettaa liiketoimintansa 2v jälkeen, tuotteen takuu raukeaa automaattisesti. VP-Lux Oy myöntää kaikille tuotteille joilla on yli 1v takuu esim. 3v tai 5v vähintään 1v takuun, vaikka tavaran toimittaja / tehdas menisi konkurssiin. Takuuvaihto: Jos käy niin ikävästi että tuote hajoaa ennen aikojaan niin VP-Lux Oy korvaa tuotteen uudella, korjaa tai vaihtaa sen vastaavaan. Tuotteen takuu ei ala aina uudestaan alusta. 


VP-LUX MYYMÄLÄSSÄ OSTOKSIEN TEKO 


Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole palautus-ja vaihto-oikeutta, kuten lakisääteinen 14vrk palautusoikeus on verkkokaupassa. VP-Lux myöntää myymälästä ostetuille tuotteille 7 vrk vaihto-oikeuden. (rahaa emme palauta) Ravinteita, lannoitteita ja kasvualustoja emme vaihda. Asiakas on velvollinen tutustumaan ostamaansa tuotteeseen paikanpäällä ja tekemään sitovan ostopäätöksen tuotteista. Myymälässä voit maksaa käteisellä, yleisimmillä pankki-ja luottokorteilla, sekä Joustolaskulla. Joustolaskulla ostaessa varaudu todistamaan henkilöllisyys. 


VERKKOKAUPAN YLLÄPITÄJÄ VP-Lux Oy Y-tunnus 2368914-6 Teollisuuskatu 45 44150 Äänekoski, 040 911 66 38 , asiakaspalvelu@vplux.fi myy tuotteita täysi-ikäisille 18v täyttäneille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Emme vastaa tuotteiden väärinkäytöstä. Tuotteet tilataan verkkokaupasta siirtämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

MUUT EHDOT 


Tuotteiden kuvat verkkokaupassa: Verkkokaupassa esiintyvät tuotteiden kuvat ovat viitteellisiä ja saattavat poiketa tilattavasta tuotteesta, tämä ei käy syynä vaatia ilmaista palautusta tuotteelle / tuotteille. Varmista asiakaspalvelusta ennen tilaamista että kyseessä on juuri sama tuote kuin itse kuvassa. 


VALAISIMET, SÄHKÖLAITTEET JA KYTKENNÄT 


VP-Lux Oy ei vastaa minkään sähkölaitteen kytkennästä tai puutteellisuudesta mikäli sähkölaite tai muu tuote on ollut kytkemätön tilatessa. 

Esimerkki tilanne: Asiakas ostaa verkkokaupasta heijastimen, polttimon ja virtajohdon tai vastaavan "valaisimen/sarjan" on asiakas itse velvollinen huolehtimaan kytkentöjen oikeellisuudesta ja niihin liittyviin turvallisiin kytkentöihin. Jos olet epävarma tuotteen turvallisesta kytkennästä ja käytöstä, otathan yhteyttä meihin tai valtuutettuun sähköliikkeeseen kysyäksesi neuvoa. Huomioithan että jotkin tuotteet varsinkin kasvihuone valaisimista on sarjoja, jotka asiakas itse kytkee ja huolehtii tuotteen oikeasta kytkennästä. Emme ota vastuuta mikäli tuotteesta puuttuu jokin merkittävä suoja tai vedonpoisto, asiakas on velvollinen itse huolehtimaan tällaisten sarjojen kytkennöistä ja turvallisesta käytöstä. Ainoastaan valmiiksi kytketyissä  ns.plug & play sarjoissa on huolehdittu riittävän hyvin valmistajan toimesta tuotteen oikeasta ja turvallisesta kytkennöistä. Huomioithan myös, että toimitamme kanavapuhaltimet ilman virtajohtoja ja ne ovat asiakkaan vastuulla kytkeä. 


TUULETTIMET, ÄÄNENTASO YMS


Hiljainen tuote ei tarkoita ettei laite tuottaisi ääntä lainkaan, jos tuotteessa lukee hiljainen se on yleisellä tasolla hiljainen verrattuna lähimpään vastaavaan toisen merkkiseen tuotteeseen. 
Äänentaso laitteessa ei kuitenkaan käy perusteena vaatia ilmaista palautusta, jos tuote on juuri sinun mielestäsi ääneltään häiritsevä. 

LANNOITTEET PÄIVÄYKSET YMS. 


Lannoitteisiin on tullut pakkauspäivä ja PARASTA ENNEN merkinnät. VP-Lux muistuttaa että tuotteet eivät ole pilaantuneet tai käyttökelvottomia, vaikka PARASTA ENNEN PÄIVÄYS olisi ollut 2018 tai jopa vanhempaakin. EU-laissa määritellään lannoitteisiin päiväykset 1-vuosi tai 3-vuotta. 3-vuoden päiväys maksaa hullun paljon enemmän kuin tuo 1-vuoden päiväys. Parasta ennen päiväys ei tarkoita sitä että tuotetta ei voisi käyttää. Varastoimme tuotteet aina valolta suojattuna-sekä oikeassa lämpötilassa. Testissä avasimme 4pll Atamin Root Stimulatoria ja tulokset: Näkö, koostumus-ja haju tuotteissa täysin samat. Mittasimme kaikista EC:n ja varmuudeksi avasimme 2pll-samasta erästä ja samasta laatikosta ja EC-vaihtuvuus on 0,07. Pakattu: 2020 / EC 0,76 Pakattu: 2019 / EC 0,72 Pakattu: 2019 / EC 0,65 Pakattu: 2016 / EC 0,90 Kunhan ravinteet ovat säilytetty oikeassa lämpötilassa ja ne ovat avaamattomia, niin ongelmia esiintyy erittäin harvoin. Joten näistä ei kannata huolehtia yhtään sen enempää kuin säilykepurkkien tai näkkileivän päiväyksistä. Toki jos tuote on oikeasti pilalla me korvamme sen uuteen. Monet valmistajat painivat tämän EU-lain takia. Jos pullot ovat avattuja ja säilytetty pakkasessa tai liian kuumassa , ne menevät nopeasti pilalle ennen aikojaan. Growth Technology:n valmistama Clonex säilyy avauksesta, jopa 5-vuotta kunhan pullon sisään ei pääse mitään bakteereja yms. Tämän on todennut tuotteen valmistaja ja sadat asiakkaat.


Jos tilaat ns. orginaali lannoitepullon ja saat pulloitetun tilalle, niin emme tästä tee mitään erillisiä hyvityksiä tai korvauksia. Tällöin tuotetta ei ole ollut saatavilla orginaalina. Pulloitettu lannoite toimii siinä missä orginaalikin.


CHILIN SIEMENET

Siemenien osalta ei ole itävyystakuuta tai lajikkeen kannalta emme ota vastuuta, jos siemenestä ei tule joku juuri kyseinen lajike.
Risteymät ovat aina mahdollisia, koska siemenet ovat itse tuotettuja.



Webshop by: refox.fi - Web design: Digitoimisto Innovators' Club